Hopp til innholdet

Salgsbetingelser

Partene

Selger: er EBShop.no (EB Drift AS), et momsregistrert foretak i Brønnøysundregistrene med organisasjonsnummer 999 077 048. Oppdatert kontaktinformasjon finner du under siden «kontakt oss«. Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper: er forbrukeren, eller den på vegne av bedriften som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper / kjøperen.

Priser

Alle priser er oppgitt i NOK og eks. MVA.

Priser inklusive MVA vises når du kommer til kassen.

Ytterligere kostnader som selger før kjøpet er utført ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Betaling

Klarna: Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible betalingsløsninger på betalingssiden. Du kan velge å betale med kredittkort, debetkort eller «Kjøp med Klarna». Med Klarna kan du velge å betale med en gang, betale senere, eller når det passer deg best. Klarna betalingsløsningen leveres via integrasjon utviklet av Kustom AB som har egne bruksvilkår. Kustom AB er en partner hos Klarna. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Det vil si ved fullføring av kjøp i kassen. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.

Vipps: Ved bruk av Vipps vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Det vil si ved fullføring av kjøp i kassen. Kortet blir belastet samme dag som forsendelse blir foretatt.

Levering

Bestilte varer sendes med Posten, og frakt hos ebshop er kr. 155,-.
Bestillingen pakkes og sendes vanligvis innen 3 virkedager – så sant vi har varene på lager.
Pakken vil normalt sett være fremme hos kjøperen innen 3-8 virkedager etter at betalingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.

Bestillinger over kr.1500,- leveres fraktfritt i Norge. Unntaket er større forsendelser som stadionskilt og lignende som må sendes med andre transportører. Disse faktureres etter den aktuelle transportørens takster.

Angrerett/Reklamasjon

Hvis kjøper ikke er fornøyd tilbyr selger ubetinget angrerett innen 14 dager (ifølge angrerettoven) uten ved spesialproduserte varer med logo/navn ol.
Er varen individuelt produsert med logo/navn og lignende er det kun retur ved feil eller mangler på varen i forhold til bestilling.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Bruk standard angreskjema (kan hentes her).

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Dersom kjøpet består av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Ved feillevering eller feil på varen, erstatter vi også returfrakten og sender ny vare uten ekstra omkostninger. Kjøperen kan alternativt kreve å heve kjøpet for refusjon av selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig via e-post, eller brev. Kontaktinformasjon finnes under siden «kontakt oss«.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt om levering, og punkt om angrerett/reklamasjon. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.

Sist oppdatert 10.05.2025.